🤳 Fra strategi til stories: Et kommunikationsbureaus beretninger om brugen af influencere – trendy, troværdigt eller trættende?

Influencer marketing er ikke bare en trend – det er, ifølge WeCommunicate, en gamechanger, der opererer på helt andre præmisser end klassisk kommunikation.

Hvor traditionelle medier sender budskaber bredt ud, skaber influencere relationer og troværdighed i øjenhøjde med modtagerne. Fra TikTok til Instagram og YouTube er de med til at forme (for)brugernes valg ,og de fungerer som direkte talerør til målgrupperne. Men med den magt følger også et ansvar – og et minefelt af strategiske, lovgivningsmæssige og etiske overvejelser.

Hvordan sikrer man at finde de rette influencere, som taler med brandet og ikke forbi det? Hvordan balancerer man autenticitet og kommercielle interesser? Hvornår er en influencer en gevinst – og hvornår er de en risiko?

Kommunikationsbureauet WeCommunicate, der har været lead bureau på influencer marketing for LEGO Koncernen i fem år, tager jer med bag kulisserne sammen med alumnerne Helena Bichel og Zenia Degn Pejtersen.

9.30-10.30
Lokale 2.28